Látogatók

2017. december 22., péntek

Valami karácsonyi hangulatú idézet...

Sziasztok!

Igyekeztem az ünnep hangulatához illő idézetet találni nektek valamelyik regényemből, de rá kellett jönnöm, hogy ilyen nem igazán van. 


Míg végül ráleltem erre a régi részletre 2004-ből. 
Lehet, hogy van aki emlékszik rá? 
Az első repedés a biztosnak hitt kristályburkon...


"Karácsony este persze minden számításba jöhető hely zárva van, így Christian javaslatára egy templomban kötöttünk ki. Az emberek éjféli misére gyűltek össze, tele voltak a padsorok, a meleg kősziklaként nehezedett a mellkasomra. Körülöttem mindenütt hívők imádkoztak, énekeltek. A közhiedelemmel ellentétben nyugodtan és sértetlenül ücsöröghettem a feszületek és más vallási szimbólumok között, nem tudtak ártani nekem. Sosem voltam vallásos, nem tartoztam azok közé, akiknek szükségük volt a hitre, hogy kibírják az életet, elviseljék a sorsukat. Nem hittem és nem is hiszek abban, hogy egy vélt, vagy valós felsőbb hatalom képes felmenteni a bűnök alól, vagy megbocsátani. A mennyországról pedig nem álmodoztam, most meg azt hiszem, végképp feleslegessé vált a kérdés. Nem valószínű, hogy a vámpírok számára létezik ilyesmi.
Ültem Christian mellett, körülöttem az emberek sokasága és kellemes melegséggel töltött el a gondolat, hogy úgy lebegek a vérük meleg illatán, mint a tenger lusta hullámain. Eszemben sem volt bárkinek is ártani, csak kiélveztem a pillanatot, hogy látszólag közéjük tartozom. Megremegett a testem a kéjes érzéstől, amit a vér szaga és közelsége nyújtott.
A másik oldalamon ülő asszony észrevette. Megérintette a karomat, hogy lássa jól vagyok-e. Ránéztem, meglátta a szemeimet, elhúzta a kezét, elfordította a fejét. Hát igen, ez már csak így van! Nem tartoztam közéjük.
Christian meleg tenyerébe zárta az ujjaimat és nem kellett rám néznie ahhoz, hogy tudjam, azt adja a tudtomra, ő velem van.
Hajnali kettő körül értünk vissza a kastélyba, a nappali üres volt, az ünneplés véget ért. Felfelé haladtunk az emeletre, amikor megrohant egy különös érzés. Új volt mégis valahogy ismerős. Sűrű energia lüktetett a levegőben, rám tekeredett, körülfont, csiklandozta a bőrömet még a ruhán keresztül is. A szívem gyorsabban kezdett dübörögni, a fülemben is hallottam a dobbanásokat. Ahogy lépkedtem a folyosón az érzés egyre erősebb lett és már tudtam, mi ez. Felismertem Melkor erejét, azt a jellegzetes zöngéjét, amely akkor tört elő belőle, ha együtt voltunk, ha szeretkeztünk. 
Nem gondolkodtam, hagytam a testemet cselekedni, az ajtajához léptem és benyitottam. A látvány magáért beszélt.
A szobában forró volt a levegő, az ágy összedúlva, ruhák szanaszét a földön. Melkoron mindössze a nadrágja volt, amit láthatóan csupán néhány pillanattal korábban húzott magára. Mezítláb állt az ágy végénél, szinte odadermedt. Camilla a takarón hevert hason fekve, anyaszült meztelenül, vörös haja a vállaira és a hátára omlott. A szobában egy pillanatra megállt az idő. 
Melkor megdermedt, ahogy a szemembe bámult. Néhány néma pillanatig farkasszemet néztünk, azonnal tudta, hogy elveszített és én is őt, láttam a tekintetén. 
Aztán Camillára néztem, nem volt diadalmas sem elégedett, csupán azt tükrözte a tekintete, hogy bekövetkezett, amit előre bejelentett. Tétován a takaróért nyúlt, magára húzta, sután felült és eltakarta a testét.
Felágaskodott bennem a harag, arra gondoltam most megölhetném, aztán tovább engedtem a dühöt, vége volt. Kifordultam az ajtón, ekkor vettem észre Christiant mögöttem. Sápadtan nézett rám.
Elindultam a folyosón, alig láttam, mi van előttem. Tágra nyílt szemekkel, mégis vakon siettem előre. Melkor egyszer csak utolért.
 - Morwen! – kiáltotta. Megérintette a vállamat, maga felé fordított, a szeme csupa könyörgés volt.
Egy sóhajtásnyi ideig a szürke íriszét néztem, aztán megütöttem. Akkorát kapott, hogy a falnak zuhant és felrepedt az ajka. Nem próbált utánam jönni.
Egyszeriben megbolydult a folyosó. Aailish és Udimu jelentek meg, azonnal felmérték a helyzetet, szótlanságuk elárulta. 
Lerohantam a lépcsőn, kicsörtettem a házból. Christian utánam szaladt és Aailish is ott toporgott.
 - Morwen, mit csinálsz? – kérdezte a lány.
Rájuk néztem a pupilláim előtt lebegő ködön át.
 - Velem jöttök vagy maradtok?
 - Megyek – mondta Christian azonnal.
Aailish szomorúan rám mosolygott.
 - Nem is kell kérdezned.
Christian volt olyan kedves és összecsomagolt pár holmit nekem az útra, majd a saját cuccaival együtt tért vissza. Kint vártam meg őket, amíg elkészülnek. Pocsékul éreztem magam, hasonló volt a hányingeres szédüléshez, de inkább annál sokkal rosszabb.
Mielőtt beültem Christian kocsijába, Udimu jelent meg a kapuban, megfogta a kezem, nem szólt semmit. Örültem, hisz szavakkal úgysem lehetett kifejezni, amit éreztünk. Egyikünk sem szeretett csak azért beszélni, hogy szellőztessük a szánkat.
 - Boldog Karácsonyt! – mondtam és arcon csókoltam.
Sokáig állt a kapuban a kocsi távolodó fényeit nézve. Magas alakja messziről is látszott, míg az út el nem kanyarodott velünk."

Ashley Carrigan - Lángoló máglya / Morwen sorozat 3.
2004. 
  
 ... azóta annyi minden történt...